Sunday, October 12, 2008

' Kala Bulan Mengambang 2'...

'Dark Water Crew'


Entah mengapa Aku terlalu ter"attrack" ngan gambar ni...mungkin ianya dalam versi hitam -putih kot???? Tetapi bagi Aku ianya lebih dari itu...dan terima kasih untuk adik Aku Cok Dang yang semakin kreatif bersama kameranya...
Apapun Aku nak cerita rahsia disebalik gambar ini...disamping korang fikir sendiri siapa makhluk yang Aku maksudkan...??? Diantara mereka ini, beliau dikenali sebagai 'hemsem boy'...orang tak kata, tapi dia sendiri yang kata...kononnya aritu keta dia rosak kat Genting Sempah sebab 'plug' enjin out 2 biji terpaksa jalan ngan 2 silender jer...maksudnya ngan kelajuan 20.59 km/jam, tak lebih tak kurang la jawabnya...waktu tu... katanya laa...hari Ahad malam orang dah mula menghala ke KL balik cuti raya dari kampung. Jalan 'jammed', keta semuanya jalan macam siput. Ada laa, sebuah keta 'over take' keta dia walaupun dalam kelajuan macam siput khinzir tu...lalu awek dalam keta tu menoleh dan senyum kepadanya 2 - 3 kali, disebabkan awek tu senyum kat dia,...nah!!! habis sekampung berita mengatakan dia hensem telah tersebar cuma tak masuk dalam tv ngan radio je...Aku agak minah tu 'tahan' dan tersenyum kambing sebab nak terkencing yang amat sangat, almaklumlah tengah 'jammed'...dia lak pandai2 kata kononnya awek tu kata dia hensem... Aku hangin betulllll laa ngan mamat ni...Sapa dia??? Korang cari sendiri antara bertiga ni.
Yang mamat sorang ni lagi la pulak,..dengar citer dah ada awek baru...betul ker?? Aku macam tak caya jer...sebab dia ni macam gak ngan mamat yang Aku citer tadi, suka ngat layan 'perasan' mereka tu...Sebelum balik kampung Aku tinggalkan keta kancil isteri Aku kat dia la supaya boleh melaram pada hari raya, tak la naik motor yang lagi 6 bulan baru habis bayar...Bukan apa, Aku sian gak kat dia ni...Akukan Abang!!! Alih2 mak Aku cakap 'start' malam raya dan berkemungkinan sampai laa habis raya, dia melaram ngan keta Abah Aku...terpaksa laa orang tua tu naik keta kancil jer...mangkuk tingkat.com laa mamat ni... Aku rasa dia bawak awek dia, sebab bau pompuan yang tak pernah aku bau selama ini selain dari orang pompuan dalam keluarga Aku...tapi Aku tetap tak caya dia ada awek sebab mamat ni tak la hensem ngat sama ngan mamat yang Aku citer tadi...Korang mungkin kenal ngan mamat ni...Sapa dia???? Sori...cari sendiri.
Dan yang akhir sekali....dia ni bukan la gemuk, cuma badan besar jer....yang bagusnya dia ni, tak pernah dabik dada dan ngaku hensem, tapi dia manis ada...disebabkan ngan gambar hitam - putih ni laa, dia telah di'intai' oleh SutraDara Mamat Khalid untuk berlakon bersama Rosyam Nor dalam filem terbaru beliau, dengar citer tajuknya 'Kala Bulan Mengembang'....padan laa ngan badan dia...betul tak???? Second hero beb!!! Aku harap korang doakan mamat ni berjaya dalam kerjayanya....Korang memang kenal ngan mamat ni....memang kenal....Sapa dia??? Ahhh!!! malas laa nak bagitau....

4 comments:

hisyamrahman said...

bro...roslan aziz pun carik jugak lu...untuk masuk pilem dia...sumo the second...muahahahaha

Mc Zue said...

Kenal teramat sangat 2nd hero untuk kala bulan mengambang 2 tu...menangis rosyam pas ni...hehehehe

KOYAN said...

hu hu hu...malas nak cakap..takut kecik hati...cakap gak la...pohHHh....abah macam gergasi....

Pian`z said...

ni bukan mengambang lagi...tapi dah gerhana dah ni :)