Wednesday, December 2, 2009

PapaDom Vs PapaMie!!!

Korang dah tengok Papadom x lagi??? Aku sanggup beli DvD cerita ni...aku pun tak tau sebab apa yang mendorong aku untuk membeli DvD ni??? Tapi yang pasti sebaik saja aku ngan kuarga aku pergi ke Kuantan Parade untuk raikan anak pompuan aku lulus upsr baru2 ni di Pizza Hut jer...sebaik lepas melahap juadah, kami pun berwindow2 shopping laa kat situ. Sebaik melintasi Cd,VcD n DvD area ternampaklah oleh aku akan DvD citer PapaDom ni, tanpa banyak songel n songeh aku ngan selamba jer kuarkan duit rm 20 bagi kat cina tu ngan harapan dia cepat kaya dan aku bertambah kayalaaaa...aku tak sabar nak balik umah tengok DvD ni. Tapi yang nyatanya, aku memang minat giler ngan mamat ni...sebab bagi aku dia kreatif n selambakodok jer...siapa lagi kalau bukan...tarataraaaa Afdlin Shaukiiiiiii.

Sampai je kat umah, terus aku suruh hakim pasang citer tu. Hanya aku ngan isteri aku yang tercinta jer yang layan citer tuh...anak2 aku buat dekk jer, sesekali jer duk depan tv. Bagi aku citer tu memang sesuai buat tontonan yang bernama Ayah, Abah, Bapak, Bapa, Papa, Walid dan semua ketua kuarga yang bergelar LeLaKi. Kisah bermula ngan seorang peniaga nasi kandar, Saadom namanya yang berbekalkan kemahiran membuat papadom. Dari sebuah warong hinggalah ke restoran, dia asyik bekerja dan membiarkan isteri tercintanya menguruskan rumahtangga sepenuh masa tanpa memberi tumpuan kepada kuarganya apatah lagi anak pompuannya yang sedang membesar walaupun hakikatnya dia amat menyayangi kuarganya. Baginya duit yang dicarinya akan membuat kuarganya bahagia dan gembira. Hinggalah suatu hari, isterinya meninggal dalam kemalangan jalan raya. Konfliknya bermula di sini macamana beliau 'baru' nak belajar untuk menguruskan rumah dan keperluan anak pompuannya tanpa seorang isteri di sisinya.


Aku menjadi tersentuh dengan jalan citer ni, kerana aku juga terlalu menyayangi anak2 aku tetapi dalam masa yang sama garang gak...sikit sebanyak aku menyedari yang aku sanggup lakukan seperti mana Saadom lakukan untuk mengawasi anak pompuannya tetapi mungkin dalam contact yang berlainan. Tapi demi anak2 aku sanggup lakukan apa saja!!! Banyak yang aku dapat pelajari dengan menonton Papadom ni. Kepada yang belum nonton, ayuh dong! nonton sih bagus sekali ceritanya!!!


Aku...kan Abangggg :# Aku sanggup mengiakan kata2 bahawa kasihnya Ibu bawa ke syurga dan kasihnya Ayah bawa ke mati....

2 comments:

GEODAIA said...

btol bang..dayah 2 kali nengok cite nehh...2 kali jugak dayah nangeh...sob..sob..sob...

Mc Zue said...

zue belum lagi..macam tak sanggup jer lagi nak tgk..tapi akan cuba tgk..