Tuesday, August 5, 2008

Siapa Mereka Kepada Ku????


Siapa 'Mereka Ini' kepada Aku...?
Mereka terlalu bermakna dalam kehidupan ku selain dari kedua orang tua ku sendiri....Aku tak dapat gambarkan sekiranya 'Mereka Ini' tiada di persekitaran Aku....Mau gila hidup ku ini andainya ianya benar jadi kenyataan....Aku seboleh2nya mahu dan ingin 'Mereka Ini' gembira dan bahagia, walaupun Aku sendiri dalam kesusahan...Aku sanggup, demi 'Mereka Ini'....Aku terlalu menyayangi 'Mereka Ini', yang tiada tergambar melalui kata2 yang boleh ku luahkan......Mau rasanya Aku melaungkan ke serata ceruk rantau bahawa hidup ku ini hanyalah untuk 'Mereka Ini'.......Agar semua orang tahu yang Aku amat menyayangi 'Mereka Ini'.
Tapi siapa 'Mereka Ini' kepada Aku...?
Ini lah mereka2 yang sentiasa membuatkan Aku gembira tatkala 'Mereka Ini' disisi....dikala Aku memerlukan pertolongan tak pernah lagi 'Mereka Ini' menghampakan Aku dan dikala Aku sakit pun 'Mereka Ini'lah yang masih bersama2 merasai penderitaan yang Aku alami...Kerna limpahan kasih sayang 'Mereka Ini'lah yang membuatkan Aku terus memerlukan mereka dalam kehidupan Ku seharian...Insyaallah....Seandainya Aku diberi kesihatan dan kekayaan, Aku akan pastikan yang 'Mereka Ini'lah akan merasainya. Dah puas rasanya kehidupan kami sekeluarga ini dipandang sepi oleh sebilangan 'insan2' yang kami sayangi. Dah tak sanggup rasanya Aku melihat 'Mereka Ini' menjadi bahan bualan dan cacian sesama saudara sendiri, apatah lagi sahabat handai, rakan taulan.....
Tapi siapa 'Mereka Ini' kepada Aku...?
Aku berharap bahawa suatu hari nanti akan ada sinar yang akan memancarkan cahaya dalam kehidupan ku....Aku juga berharap Aku tak akan lupa akan asal usul ku, agar Aku dapat terus membela nasib 'Mereka Ini' suatu hari nanti. Ya ALLAH....Kau berikan Aku kekuatan, Kau berikan Aku iman, Kau berikan Aku kesihatan, Kau berikan Aku kekayaan agar Aku dapat menyinarkan kehidupan 'Mereka Ini' ke jalan Mu jua. Aminnnnn.

2 comments:

Mc Zue said...

alhamdulillah.. amin..semoga allah memberi kekuatan ini pada abang.. semoga zue juga dapat kekuatan seperti ini...

Aku...kan Abangg said...

terima kasih mc zue.....semga kita sama2 memperolehinya suatu hari nanti...