Wednesday, September 2, 2009

Iron Chef!!!

Hari ni genap 13 hari kita semua berpuasa di bulan ramadhan. Dan ramadhan kali merupakan sejarah dalam hidup aku sekeluarga, di mana aku berjaya menyediakan 3 jenis resepi untuk juadah anak2 aku berbuka puasa. Semua orang terkejut apatah lagi emak aku la...Aku sendiri pun tak percaya yang aku akan masak juadah untuk berbuka. Habis adik beradik aku tahu yang aku masak pada hari itu. Aku masak juadah yang diberi nama oleh empunya pencipta iaitu sticky caramel chicken wings, sotong masak szechuan dan ciptaan sendiri iaitu ayam bakar bermadu. Dan yang bestnya seperti biasa aku tetap menjadi pujaan kepada anak2 aku sendiri kerana kepandaian aku memasak. Tapi bagi emak aku pulak...???? Masakan Cok Dang tetap menjadi pujaannya!!!!

Moralnya di sini ialah kalau kita tidak berani lakukan sesuatu, kita tidak tahu akan kebolehan kita yang sememangnya ada.

5 comments:

Jankaulu said...

mintak sikit, teliur pulak...

mekya@pokya said...

gwe sebagai adik berbangga dengan kebolehan abang. tapi satu resepi x cukup. ayam masak ros maner? hahahaha

HIDAYAH HALIM said...

perrrhhhh...tliurrrrrrrrrr....

bee2312 said...

sampai ati tak pelawa.....

Unknown said...

ntah, sampai ati xpelawa..
slalu lupe fiza..
mentang la ade prac baru..
abg pilih kasih.. huk3 =p