Wednesday, July 30, 2008

Perjalanan Aku Ke Destinasi.........


Semua orang mengimpikan untuk melancong...samada dalam negeri atau pun luar negara. Tapi bagi Aku tak terlintas langsung untuk keluar negara seperti orang lain...Tak sior Aku nak ke Sydney, tak hingin Aku ke Las Vegas, tak terlintas Aku nak ke Hong Kong dan tah apa2 lagi 'tak' yang ada......Melainkan hanya satu tempat saja yang menjadi tarikan untuk Aku pergi iaitu M.E.K.A.H...Mungkin belum lagi sampai waktu untuk Aku ke situ.

Mungkin nasib kurang baik dan mungkin juga belum ada rezeki Aku untuk sampai ke situ....Aku tahu.....Kalau adalah lagi 'Mak Aku', dah lama rasanya ke sana, walaupun untuk menunaikan umrah cuma....Memang itu janjinya kepada Aku. Sepatutnya Aku dan dah pergi bersamanya tetapi....apakan daya ALLAH lebih menyayanginya...Aku redha kerna itu ketentuanNYA....
Aku tahu 'Mak Aku' memang berniat nak bawa Aku ke sana, tetapi Aku katakan padanya, "Lebih baik Mak bawak Ah Tong dulu....Lepas tu, kalau ada duit lebih kita pergi pulak"...Mak Aku hanya tersenyum mendengar penjelasan Aku. Kalau ikutkan dia, memang dia nak bawa kedua2 sekali. Tapi Aku kesian kat 'Mak Aku'....Akhirnya mereka berdua dah pun mengadap Mu YA! ALLAH....Aku akan pastikan yang Aku akan pijak juga 'Rumah Mu' suatu hari nanti. Walaupun tanpa 'Mak Aku' dan 'Ah Tong' bersama2, Aku pasti mereka akan menyertai Aku kelak dalam perjalanan Aku nanti.....Aminnnnnn

No comments: