Monday, December 14, 2009

Persiapan Persekolahan Bermula!!!

Yahooooo.com nampaknya bulan Disember hampir melabuhkan tirainya bagi menutup tahun 2009 dan tahun 2010 akan menampakkan sinarnya. Maka bermulalah pula saat2 untuk aku n isteriku bagi membuat persiapan bagi anak2 untuk melangkah dunia persekolahan semula yang hampir 2 bulan ditinggalkan kerana bercuti.

Apapun persiapan persekolahan tetap akan dilaksanakan, maka duit n bajet terpaksa dikeluarkan juga untuk membeli kelengkapan persekolahan anak2 aku. Yang sulung perempuan akan melangkah ke sekolah menengah dalam Tingkatan 1 manakala 2 anak lelaki aku masing2 dalam Darjah 4 dan Darjah 6. Nampaknya bajet tahun ni mungkin bertambah kut....Dan yang memeningkan kepala aku pulak....masa ni lah road tax n insuran keta nak mati, tambah lagi beban atas batu jemala aku ni. Tapi tak pa...pasti ada jalan penyelesaiannya nanti..insyaallah. Aishhh!! kat mana la nak cari duit ni! nak cari duit! nak cari duit!


Aku...kan Abanggg : # Aku pasti rezeki anak2 tetap ada, janji kita ikhlas dengan apa yang kita hajatkan untuk anak2 kita...insyaallahhh.

2 comments:

HIDAYAH HALIM said...

cam ne nak carik duit...?? tak pe bang... AH LONG sedia membantu... wahahahah...

Anonymous said...

bila time cengginilah semua ibu bapa akan berfikir utk persiapan anak2....abg, eta akan menyusul lepas ni....kie3x.....abg 1st ok?