Sunday, January 3, 2010

Selamat Tahun Baru 2010 Dan Sesi Sekolah Bermula!!!

Selamat Tahun Baru 2010!!!
Kalau dulu setiap kali masuk je tahun baru aku akan mengira akan meningkatnya usia aku.
Tapi kini...aku tak merasakannya pun bila countdown malam tahun baru...cuma aku hangin sikit bila jiran aku main bunga api ngan mercun tepat jam 12.

Tapi aku kembali terasa berumur dan meningkat tua tatkala aku n isteri bersiap2 untuk menghantar anak sulung kami yang siap berpakaian sekolah menengah bagi sesi orentasi di sekolah menengah Indera Mahkota 2 pagi Sabtu baru2 ini. Duk tak duduk dah sekolah menengah anak aku ni....Alhamdulillah ada peningkatan sikit akan perangai anak perempuan aku ni, mungkin dah remaja kut!! Masih aku ingat sewaktu di darjah 6, beliau mengatakan yang dia takut untuk ke sekolah menengah...dalam erti kata belum bersedia katanya!!! Alih2 dia tidak mempunyai masalah sewaktu sesi orentasi baru2 ini. Aminnn.

Apapun anak2 lelaki aku yang 2 orang tu tetap maintain dengan penuh kemachoan pergi ke sekolah pada pagi ini, walaupun ada sikit keliatan untuk bangun pagi. Untuk mu anak2 ku...tuntutlah ILMU sejauh mana yang korang mampu, tapi...AKHIRAT jangan lupa!!!

Aku...kan Abanggg : # Sebagai seorang bapa memang terlalu besar harapan buat anak2nya, tapi bagi aku sekadar yang termampu oleh anak2 dan tiada tekanan buat mereka pastinya.

No comments: