Sunday, February 8, 2009

Raja Lawak Aku!!!

Aku kalau nak bercerita tentang 2 orang jejaka 'terperasan' kat atas ni memang tak cukup sehari mau makan masa sampai 2 tahun baru abis kot!! Kedua2 jejaka ini memang aku cukup kenallll...bak kata Aziz Satar, walaupun rupa mu tidak ku kenal, tetapi lobang hidung mu tetap menjadi pujaan hati kuuu...Begitu jugalah ngan mereka berdua ni... Mereka bukan setakat sepupu sepapat, saudara mara,rakan taulan,adik beradik...tapi bagi Aku...mereka ni lebih dari itu. Apatah lagi 'jejaka' yang bertali leher tu, memang dunia akhirat Aku tak akan lupa padanya. Beliau diibaratkan seorang 'Saudara dan Sahabat' terbaik yang Aku ada sehingga sekarang selepas Ah Tong tiada...Andai Aku ditakdir kaya suatu hari nanti....dialah antara yang akan Aku ingat. Insyaallahhhh...

Yang bertali leher tu, kami semua panggil dia...'Bapak' dan yang berbaju putih bergigi 'back hoe' adalah Sham yang Aku lebih mesra dengan panggilan 'Bob'... Mereka ni adalah adik beradik dan sepupu pada Aku, tetapi dengan mereka...Aku tak ngaku sepupu tapi Aku rela dipanggil adik beradik jika dibandingkan dengan sepupu sepapat yang lain laaa. Bagi Aku, sejak mereka di Kuantan, kami menjadi bertambah rapat walaupun Aku sememangnya rapat ngan Bapak sejak kecil lagi, sehinggalah kami meniti usia remaja bersama2...Aku tak suka dan tak minat nak dengar tentang keburukan Bapak dimata orang lain tapi bagi Aku....Bapak ni seorang yang cukup istimewa yang payah untuk Aku perkatakan tapi Aku tetap mengatakan dia seorang yang istimewa. Lain pulak ngan Bob, beliau agak 'nakal' sikit jika dibanding ngan Bapak...mempunyai 'masalah' tersendiri dan hanya dia saja yang boleh menyetelkannya. Tapi tatkala Aku rasa bosan dan borink yang amat, Aku pasti cari mereka untuk mereleasekannya...Bagi Aku dunia hiburan Aku ada kat mereka berdua, merekalah Raja Lawak Aku yang sebenarnya. Dan ada seorang lagi yang tiada dalam gambar, Aku senang memanggilnya 'Harun'. Mereka ni memang 'satu kepala' ngan Aku.

Apapun Aku berdoa agar suatu hari nanti mereka akan 'pulih' dari kehidupan mereka. Walaumacamana pun pandangan saudara lain terhadap mereka ini tetapi bagi Aku... mereka tetap 'adik beradik' Aku. Kita...adik beradik kan???

Moralnya di sini adalah kita senang menceritakan dan mencanangkan keburukan orang lain walaupun ianya hanya sekelumit saja, tapi kita payah nak ingat akan kebaikan orang lain terhadap kita selama kita bernafas.

1 comment:

hisyamrahman said...

mmg depa tersangat la lawaknya....